Nasze zasady etyczne
Polityka etyki i zgodności ENGIE opiera się na czterech zasadach:
- Postępuj zgodnie z przepisami prawa i uregulowaniami
W każdej sytuacji pracownicy i podmioty Grupy muszą przestrzegać prawa międzynarodowego, krajowego i lokalnego,
a także zasad etyki biznesowej odnoszących się do ich działalności.
- Zachowuj się uczciwie i promuj kulturę uczciwości
Uczciwość musi rządzić zarówno relacjami biznesowymi jak i międzyludzkimi, a także codziennymi praktykami zawodowymi. W związku z tym ENGIE zachęca do zgłaszania incydentów etycznych. Żaden pracownik nie może zostać ukarany za skorzystanie ze sposobu zgłaszania takich incydentów w dobrej wierze, bez złośliwości i zgodnie z warunkami określonymi przez prawo oraz zgodnie z polityką ENGIE dotyczącą sygnalizowania nieprawidłowości.
- Bądź lojalny
Należy dotrzymać zobowiązań; komunikacja odbywa się w dobrej wierze i w duchu przekazywania szczerych informacji.
- Szanuj innych
ENGIE przywiązuje najwyższą wagę do tolerancji, poszanowania praw człowieka, jego godności i wyjątkowości, a także poszanowania różnych kultur.
Te cztery zasady obowiązują w każdych okolicznościach mają zastosowanie do:
– wszystkich pracowników Grupy, podmiotów i spółek zależnych w ich codziennej działalności biznesowej
– relacji z klientami i interesariuszami (np. usługodawcami, partnerami, inwestorami, organizacjami pozarządowymi)
– środowiska, w którym działa Grupa (społeczności, gminy, środowisko naturalne).
Kluczowe dokumenty do pobrania:
– Kodeks Postępowania Etycznego (pobierz)